Salgs- og leveringsbetingelser for forbrugere ( disse betingelser gælder ikke ved erhvervskøb)
For leveringsbetingelser til erhverv og offentlig, kontakt erhvervssalg på telefon 4813 0000 eller [email protected]
Generelt oplysninger
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på zitech.dk skal du igennem 6 trin
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Indtast leverings adresse
4. Vælg forsendelses/betalingsmåde
5. Godkend vores handelsbetingelser
6. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Zitech.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre
Køb Hos Zitech IT Service Normalex ApS
Normalex gør Opmærksom på medfølgende manualer til Computer service produkter forekommer hyppigt på Engelsk og ikke på Dansk.
Priser
Normalex ApS priser fremgår af senest udgivne katalog samt nyhedsmail og hjemmeside. Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Når du handler med Zitech.dk indgås aftaler på Dansk eller Engelsk
Bemærk at der tages forbehold for at billeder som vises af varer på hjemmesiden De kan godt afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er kun vejledende.
Levering
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
0-1 kg – pris 60,00
1-5 kg – pris 70,00
5-10 kg – pris 90,00
10-15 kg – pris 135,00
15-20 kg – pris 165,00
20-25 kg – pris 225,00
25-30 kg – pris 265,00
30-35 kg – pris 310,00
35-40 kg – pris 360,00
40-45 kg – pris 412,00
45-50 kg – pris 475,00
Alle priser er inkl. 25% moms.
Levering sker med GLS eller Postens Erhvervspakker. Leveringstiden er (1-2 dage).
Vi leverer til (Danmark).
Det skal bemærkes, at det kan forekomme, at komponenter fra vores leverandører er forsinkede. Vores leveringstid er derfor altid en estimeret leveringstid.
Ved bestilling via web-shoppen på www.zitech.dk beregnes de totale omkostninger til fragt inkl. gebyrer af web-shoppen og oplyses inden køb. Hvis der bestilles via telefon eller på anden vis, kan du se ovenfor, hvad fragten vil koste.
Hvis varen ved modtagelse viser tegn på transportskade skal du hurtigst muligt rette henvendelse til transportøren.
Ved Levering uden for Danmark
Der pålægges yderligere tillæg på forsendelse som vil blive beregnet ud fra størrelse, vægt og afstand. Den nøjagtige pris følger dagspriserne ved fly eller skib hos Blue Water
Betalingsbetingelser
På Zitech.dk kan der ikke for tiden betales med:Dankort og Visa Dankort
Efterkrav (evt. gebyr + opkrævningsgebyr hos GLS)
Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor) (LINK)
Kredit køb (intet gebyr)
Der tages ikke gebyr ved betaling på Zitech.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Zitech.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
RMA sager
Brug gerne vores RMA Produktreturnering formular (indsæt link). Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for (Printere over 20KG og eller Fladskærme over 28” ). Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. (250kr) DKK.
Refunderer rimelige fragtomkostninger
Ved refunderer krediter vi ikke fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Reklamationsret og produktgaranti
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld / fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl) har du 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdagen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Normalex ApS
Gydevang 39-41
3450 Allerød
HUSK at med sende kopi af Faktura med
Brug vores Produktreturnering formular på hjemme siden
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores RMA Produktreturnering formular. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Tab af data Computer service friholder sig for ansvar af enhver karakter omfattende tab af en kundes data. Normalex opfordrer derfor altid køberen til at tage kopi / backup af samtlige data. Køber er ligeledes selv ansvarlig for at geninstallere programmer.
Returret/14 dages fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på zitech.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ([email protected] eller pr telefon 48 13 00 00.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument her denne kan du udfylde, print den ud, og med sende.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
2. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
3. levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur (Forringelse af varens værdi)
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.
Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder Normalex ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten bedes varen returneres i original emballage. Mangel på original emballage kan ved en konkret vurdering medføre en værdiforringelse af varen.
Bemærk, at ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.
Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et varigt fysisk medium. Fortrydelsesretten bortfalder desuden, så snart plomberingen er brudt på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.
Bemærk, at hvis dit produkt leveres med tilhørende spil - også kaldet en samme pakke med spil - så vil du ved brug af din 14 dages fortrydelsesret kun få det fulde beløb tilbagebetalt, hvis konvolutten indeholdende spillets serienøgle er ubrudt. Ved brud på konvoluttens forsegling forbeholder vi os ret til at fratrække spillets værdi i det tilbageførte beløb. Hvert spils værdi er fastsat til DKK 300,-.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbage betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes eller afleveret til:
Normalex ApS
Gydevang 39-41
3450 Allerød
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Pakken skal mærkes ”Fortrydelsesret” og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Normalex ApS. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden porto.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik og retningslinier for indsamling af personoplysninger)
Normalex ApS gør en stor indsats for at beskytte brugerne af zitech.dk. I det følgende kan du læse om, hvordan vi indhenter oplysninger fra dig, og om hvordan vi anvender og behandler disse oplysninger.
For at du kan indgå aftale med os på zitech.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Normalex ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes
Som registreret har du altid adgang til indsigt i de oplysninger vi har registreret om dig samt mulighed for at gøre indsigelse mod registeringen jf. persondataloven. Ønsker man at ændre, opdatere eller slette sine oplysninger gemt hos Normalex ApS Online, kan man sende en e-mail til: [email protected], eller sende et brev til: Normalex ApS - Gydevang 39 - 3450 Allerød, DK eller ringe til +45 48 13 00 00.
Som registreret hos Normalex ApS har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret, men alt er beskyttet af Firewall m.m. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand og der registreres ingen personfølsomme oplysninger, al elektronisk køb og salg, herunder udveksling af kreditkortoplysninger, på Normalex ApS Online sker gennem en krypteret forbindelse.
Oplysninger afgivet til zitech.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger .
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre eller tredjemand.
Det kan hænde, at vi registrerer hit på www.zitech.dk' sider for at sikre den bedst mulige oplevelse på zitech.dk. Som besøgende på zitech.dk er det muligt, at Normalex ApS indhenter ikke-identificerbare oplysninger så som alder, køn, postadresse o.l. Dette gør vi kun for at finde ud af hvilke af vore produkter, der er de mest populære. Normalex ApS er ansvarlig for indsamling og håndtering af data på zitech.dk.
I forbindelse med køb af varer på zitech kan det være nødvendigt at videregive oplysninger til tredjemand, eksempelvis GLS eller PostNord eller anden fragtfører. Ved bestilling af varer på www.zitech.dk giver du derfor tilladelse til, at Normalex ApS videregiver oplysninger til tredjemand, der er nødvendige til ordrens gennemførelse og levering.
Adgangen til alle registrerede data på zitech.dk er begrænset til medarbejdere på zitech.dk samt medarbejdere i Normalex ApS. Den dataansvarlige på zitech.dk er Direktøren.
Sikkerhed ved online betaling
Du kan følge dig helt sikker når du betaler via nettet på www.zitech.dk da der er regelsæt lavet af dansk lovgivning der gør det sikkert og nemt at betale med sit kreditkort via internettet. Det er kortudsteders pligt at tilbagefører beløbet til din konto hvis der er trukket penge fra din konto du ikke kender til.
Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder. Normalex ApS har IKKE adgang til dine kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen, eller hvis der foreligger en retskendelse.
Hvis du har spørgsmål vedr. køb og betaling er du velkommen til at skrive til os på telefon 48 13 00 00.
COOKIES
Hos Normalex ApS via zitech.dk bruger vi cookies til at forbedre brugeroplevelsen på vores hjemmeside.
Hvad er cookies
En cookie er en datafil som bliver forsøgt gemt på din computer af hjemmesiden du besøger. Cookies bruges af langt de fleste hjemmesider i dag, er med til at sikre at hjemmesidens funktioner fungerer som de skal, og bruges for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der lagres ikke nogen personlige informationer i vores cookies, og de kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer.
Hvilke cookies benytter zitech.dk
Nedenfor finder du en liste over de cookies som zitech.dk bruger for at forbedre brugeroplevelsen. Hos Normalex benytter vi både Persistent Cookies og Session Cookies. Hvor Session Cookies kun gemmes så længe at browservinduet er åbent, gemmes Persistent cookies også efter at browseren lukkes ned. Hvis du ønsker at vide mere om de to typer af cookies, så kan der findes yderligere information på Foreningen for Dansk Internet Handels hjemmeside som du finder http://www.fdih.dk/cookies/faq-om-cookies/
Currency |
Benyttes til at holde styr på hvilken valuta man ønsker at betale i. |
Language |
Benyttes til at holde styr på hvilket sprog der siden skal præsenteres på. |
PHPSESSID |
Giver hjemmesiden en periodisk mulighed for at gemme oplysninger så længe at siden er åben. Holder bla. Styr på hvad der puttes i kurven, om brugeren er logget ind. |
Bt,bt2,uvc,um,uid,loc,dt,di2, __atuvc |
AddThis: Bruges af vores 'Tip en ven' funktion. |
Display |
Holder styr på hvilket format siden skal vises sit indhold. (list, grid m.m.) |
__utma, __utmb, __utmc, __utmz |
Google Analytics: Bruges til at lave statistik på hvordan brugerne benytter sitet således, at vi løbende kan optimere sitet. |
Hvordan afviser eller sletter man cookies
Ønsker du ikke at tillade cookies, eller ønsker du at slette cookies du allerede har gemt på din computer, så finder du på erhvervsstyrelsens hjemmeside en guide til hvordan at det gøres. Fremgangsmåden kan findes
http://erhvervsstyrelsen.dk/cookietekst og er forskellig alt efter hvilken browser man benytter.
Webstatistik og andre tjenester.
Vi bruger din IP-adresse til at diagnosticere problemer på vores servere, og til administrationen af vores website. Derudover bruger vi den til at skaffe os et overblik over vores brugeres geografiske sammensætning, og til at udforme tilbud til potentielle virksomhedskunder.
Logfiler og anden standardinformation bliver heller ikke videregivet til tredjemand. Loginformation bruges udelukkende til statistiske og planlægningsmæssige formål.
Visse dele af zitech.dk er kun tilgængelige for Normalex ApS kunder. Man får adgang ved at oprette et abonnement, hvorefter man får udleveret et bruger-id og et password. Når de er korrekt indtastet og godkendt af vores server, vil din computer modtage en cookie. Når du bladrer rundt i siderne hos Normalex ApS Online, vil vores server holde øje med om du er logget på som godkendt abonnent ved at se i den cookie du lige har fået.
Man kan deltage i online debatgrupper via mpsoft.dk. Husk venligst på, at personlige oplysninger lagt frem i disse tjenester kan ses af alle brugere.
Vi registrerer forbruget på de password-krævende tjenester. Vi registrerer ikke hvem der søger hvad, kun at der bliver søgt på de enkelte tjenester, og det gør vi af statistiske og afregningsmæssige grunde.
På zitech.dk findes links til andre websites. Normalex ApS påtager sig intet ansvar for de pågældende sites' beskyttelse af brugerne eller for indholdet på de pågældende sites, og vi udveksler ingen information med dem eller andre sites.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: Normalex ApS på telefon 48 13 00 00 eller via mail [email protected] og skriv KLAGE eller på vores adresse Gydevang 39-41 3450 Allerød.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. www.kfst.dk [email protected] Carl Jacobsens vej 35 2500 Valby Tlf.: 41 71 50 00 eller www.forbrugerombudsmanden.dk [email protected] Carl Jacobsens vej 35 2500 Valby Tlf.: 41 71 51 51
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]
Særlige Bestemmelser for Erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende (B-2-B).
• Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.
• Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb:
Brugerprofil på hjemmesiden indeholder et CVR/SE/EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde.
akturaadressen indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette.